wtorek, 22 lutego 2011

bynajmniej nie dla dzieci

Niesamowity film animowany Anity Killi "Angry Man":



Film został zrealizowany na podstawie książeczki "Sinna Mann"(Zły Pan)Gro Dahle z ilustracjami Sveina Nyhusa.
„Muszę być cicho. Nie mogę nawet szepnąć słówka. Bo wtedy z mojego taty wyjdzie Zły Pan. I wtedy to już nie będzie mój tata. Mój kochany, wspaniały tata. Tylko bardzo, bardzo Zły Pan”




Duet Gro Dahle -Svein Nyhus znamy dzięki wydawnictwu EneDueRabe z takich pozycji jak "Włosy mamy"(niewiarygodnie bolesna książka o postrzeganiu depresji matki przez jej małą córeczkę)





czy też " Tato!"(to już książeczka napisana i zilustrowana przez Sveina Nyhusa.
A ostatnio ukazała się "Grzeczna" o dziewczynce, która jest tak bardzo grzeczna ,że stopniowo staje się niezauważalna dla bliskich ,aż w końcu znika ....:)(Gro Dahle i Sveina Nyhusa)



Nie mam do końca pewności czy są to ksiązki dla dzieci,( na pewno nie są to książki dla 3,5 letniego dziecka jakim jest Dzidzia) ale na mnie robią piorunujące wrażenie ( w pełnym tego słowa znaczeniu) Porażają i trochę przerażają. I w związku z tym chciałabym mieć je wszystkie na półce ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz